piątek, 31 października 2014

Masło shea

Dzień dobry :)


mój dzisiejszy wpis będzie o masełku shea, z którym zaprzyjaźniłam się już dość dawno i nie wyobrażam sobie bez niego pielęgnacji mojej skóry.



Opis masełka: 



Masło shea jest to olej roślinny wytwarzany z drzewa z gatunku Masłosza Parka. Występuje na kontynencie afrykańskim (Afryka środkowo - wschodnia i środkowo - zachodnia).

Jest bardzo bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które odmładzają i nawilżają naszą skórę.  



Zawiera również:


  • kamesterol - działa przeciwzapalnie oraz zapobiega zapaleniom stawów,
  • stigmasterol - prekursor witamy D3,    
  • beta-sitosterol - pomaga przy wypadaniu włosów,
  • alfa-spinosterol - środek przeciwzapalny,
  • kwas cynamonowy - działa antybakteryjnie i jest naturalnym filtrem przeciw promieniowaniom UV.



Działanie masła shea:


  • odmładza,
  • nawilża,
  • wygładza  i ochrania skórę,
  • walczy z efektem starzenia,
  • stymuluje aktywność komórek,
  • poprawia stan skóry,
  • posiada działanie przeciwzapalne i łagodzące.



Zalet masła jest wiele i można go zaliczyć do najskuteczniejszych kosmetyków naturalnych.



Jak stosuję:

Masełko można wybierać w różnych wersjach zapachowych. Ja obecnie  
używam wersji zapachowej mleko i jaśmin. Pachnie cudownie! 
Masło shea używam bezpośrednio po kąpieli jako balsam do ciała. Jest trochę twarde i należy rozgrzać je w dłoniach, aż troszeczką się rozpuści. Rozprowadzenie po całym ciele wymaga trochę wysiłku, ale rezultaty są znakomite:)


Efekty:

Masło odżywia moją skórę, a ciało jest wspaniale wygładzone. Jakiś czas widać na skórze delikatne natłuszczenie, ponieważ shea wchłania się dłużej niż zwykłe balsamy. 
Jeżeli zdarzą mi się jakieś podrażnienia to je łagodzi i szybciej znikają. 
Efekt wygładzenia i nawilżenia zatrzymuje się na dłużej.  Na drugi dzień skróra wygląda na zdrową i jest napięta. 


Dodatkowe informacje:

Polecam przede wszystkim dla skór suchych i normalnych. Co istotne - nie ma właściowości alergizujących. 
Masło jest też składnikiem kremów i balsamów, a nawet szamponów. Można je używać na twarz, ciało i końcówki włosów. Na pewno każda z Was znajdzie swoje ulubione zastosowanie.
Do zakupienia w znanych mydlarniach i sklepach z naturalnymi kosmetykami. Ceny są różne. Ja za 100 gram masła shea zapłaciłam w Helfy 20 zł.

Polecam gorąco :)
Agnieszka

2 komentarze:

  1. dzieki za informacje szczegolnie te o alergiach. To bardzo wazne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się dobierać kosmetyki, które nie wywołują alergii. Niestety jestem na nie podatna.

      Usuń